24-10-2019, Saat: 15:22
Şimdi, öncelikle dediğin türü o ismiyle bilmiyordum. Biraz araştırınca farkettim zindan temalı bir oyun yapmak istiyorsun gibi anladım :D Herneyse bu yüzden + ve -'leriyle birkaç öneride bulunmak istiyorum sana.
Visu'nun söylediği program gerçekten güzel ve kullanışlı bir program. Ama eğer bir oyun yapmak istiyorsan kodlama bilgisine bir yerden sonra illa ihtiyacın olacak, çünkü bilmeden oyun yapmak bence çok yararlı değil. Hem kişisel gelişim açısından yararlı değil, hem de yapacaklarının bir yerden sonra sınırı olduğunu düşünüyorum. Ama basit düzeyde oyun yapmak için iş görür, hem de sanırım HTML5 kullanıyordu, ondan da biraz bilgi sahibi olabilirsen yine Construct'ta da gelişebilirsin diye umuyorum. Hiç kullanmadığım için fazla fazla yorum da yapmak istemiyorum bu konu hakkında.
Construct dışında önerebileceğim klasiklerden Unity var. Kodlama bilgisi olarak C# istiyor ve eğer RPG türünde bir oyun yapacaksan internette bir sürü ders ve asset var, yani kaynak anlamında sorun çekmezsin. Ancak C# kodlamak belki uzun süreçte sancılı olabiliyor. Eğer bundan sonraki devamında yapacağın oyunlarda fazlasıyla büyük çaplı düşünmüyorsan, mobil oyun ve mini oyun anlamında isteklerini tamamıyla karşılayabilecektir Unity. Ama ileriki solukta düşündüğünde yine de yetersiz kalıyor, Unreal da gelişmeye devam ettikçe pek mantıklı bir hareket gibi durmuyor. Kendini geliştirmek için uygun bir adım olur diye düşünüyorum.
Ama yok hacım, ben oyunumu görselliğimle kodlayayım RPG olsun 4 temel yöne hareketim olsun görselliğe de kasmayayım dersen sana eskilerden CiHaT reisin sık sık kullandığı, benim de oyun kodlama vs. işlerine girişmemde temel fikir sahibi yapmış olan "RPG Maker" var. Bence sana daha çok yatkın olacaktır diye düşünüyorum, çünkü karakterlerin classlarına kadar bir çok düzenlemeyi yapabiliyorsun mekan tasarımı vs. yani RPG oyunu yapılırken istenen tüm özellikleri karşılıyor. Ha bu arada bu da Construct 2 gibi, 0 kodlama bilgisi gerektiren, ancak istersen seni kodlama anlamında geliştirebilen bir motor. Bir süre sonra plugin veya script yazmak gibi ekstradan özellik eklemek istersen onları kodlayarak ekleyebiliyorsun. O script yazdığın editör de Ruby dilini kullanıyor, yani son zamanlarda bolca kullanılmaya çalışılan bir dil ve kendini geliştirmek istediğinde geliştirebileceğine emin olabilirsin. Diyalog falan da oluşturabiliyorsun istediğin şeylere bence en çok uyabilecek olan motor bu diye düşünüyorum. Ancak saydıklarımın hepsinin olduğu gibi bunun da bir dezavantajı var, o da sadece RPG oyun kodlayabilmen. Yani sadece RPG oyun kodlayacaksan işine yarayacak, yoksa bir kenara kaldırmak zorunda kalabilirsin. :/
Bu 3 seçeneği de denemeni öneriyorum artık sana kalmış hangisini kullanmak istediğin. Yine ayrıca sorunun falan olursa olabildiğince yardım ederim :)
(22-10-2019, Saat: 20:48)Visual917 Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Construct 2. Şiddetle öneriyorum. Kodlama bilgisine ihtiyacın yok.
Visu'nun söylediği program gerçekten güzel ve kullanışlı bir program. Ama eğer bir oyun yapmak istiyorsan kodlama bilgisine bir yerden sonra illa ihtiyacın olacak, çünkü bilmeden oyun yapmak bence çok yararlı değil. Hem kişisel gelişim açısından yararlı değil, hem de yapacaklarının bir yerden sonra sınırı olduğunu düşünüyorum. Ama basit düzeyde oyun yapmak için iş görür, hem de sanırım HTML5 kullanıyordu, ondan da biraz bilgi sahibi olabilirsen yine Construct'ta da gelişebilirsin diye umuyorum. Hiç kullanmadığım için fazla fazla yorum da yapmak istemiyorum bu konu hakkında.
Construct dışında önerebileceğim klasiklerden Unity var. Kodlama bilgisi olarak C# istiyor ve eğer RPG türünde bir oyun yapacaksan internette bir sürü ders ve asset var, yani kaynak anlamında sorun çekmezsin. Ancak C# kodlamak belki uzun süreçte sancılı olabiliyor. Eğer bundan sonraki devamında yapacağın oyunlarda fazlasıyla büyük çaplı düşünmüyorsan, mobil oyun ve mini oyun anlamında isteklerini tamamıyla karşılayabilecektir Unity. Ama ileriki solukta düşündüğünde yine de yetersiz kalıyor, Unreal da gelişmeye devam ettikçe pek mantıklı bir hareket gibi durmuyor. Kendini geliştirmek için uygun bir adım olur diye düşünüyorum.
Ama yok hacım, ben oyunumu görselliğimle kodlayayım RPG olsun 4 temel yöne hareketim olsun görselliğe de kasmayayım dersen sana eskilerden CiHaT reisin sık sık kullandığı, benim de oyun kodlama vs. işlerine girişmemde temel fikir sahibi yapmış olan "RPG Maker" var. Bence sana daha çok yatkın olacaktır diye düşünüyorum, çünkü karakterlerin classlarına kadar bir çok düzenlemeyi yapabiliyorsun mekan tasarımı vs. yani RPG oyunu yapılırken istenen tüm özellikleri karşılıyor. Ha bu arada bu da Construct 2 gibi, 0 kodlama bilgisi gerektiren, ancak istersen seni kodlama anlamında geliştirebilen bir motor. Bir süre sonra plugin veya script yazmak gibi ekstradan özellik eklemek istersen onları kodlayarak ekleyebiliyorsun. O script yazdığın editör de Ruby dilini kullanıyor, yani son zamanlarda bolca kullanılmaya çalışılan bir dil ve kendini geliştirmek istediğinde geliştirebileceğine emin olabilirsin. Diyalog falan da oluşturabiliyorsun istediğin şeylere bence en çok uyabilecek olan motor bu diye düşünüyorum. Ancak saydıklarımın hepsinin olduğu gibi bunun da bir dezavantajı var, o da sadece RPG oyun kodlayabilmen. Yani sadece RPG oyun kodlayacaksan işine yarayacak, yoksa bir kenara kaldırmak zorunda kalabilirsin. :/
Bu 3 seçeneği de denemeni öneriyorum artık sana kalmış hangisini kullanmak istediğin. Yine ayrıca sorunun falan olursa olabildiğince yardım ederim :)