Construct 2 - Baskı Önizleme +- Secret Forest (https://secret-forest.xyz) +-- Forum: Oyun Yapımı, Grafik Tasarım ve Animasyon (https://secret-forest.xyz/forumdisplay.php?fid=20) +--- Forum: Programlar (https://secret-forest.xyz/forumdisplay.php?fid=21) +--- Konu Başlığı: Construct 2 (/showthread.php?tid=57) |
Construct 2 - Yonga - 01-09-2019 Londra'lı iki kardeş tarafından geliştirilmiş Construct oyun motoru kodlamaya pek de gerek kalmadan basit 2D oyunları yapabilmenizi sağlıyor. Oyunları Windows altında da yayınlayabiliyorsunuz ama hiç tavsiye etmem çünkü nw.js çok kötü bir derleme yöntemi. Android ve HTML5 internet ortamına oyun yapmak isteyen amatörler için ideal bir oyun motoru. [Resim: https://static1.scirra.net/images/fresh/c2/gallery/fullsize/jpg/layout-editor-01.jpg] Flappy Bird gibi oyunlar, platform oyunları ve idle - management oyunları için yeterince iyi özellikleri olan bir motor ve kendinizi geliştirene kadar kullanabileceğiniz sizi idare edebilen bir program. [Resim: https://static2.scirra.net/images/fresh/c2/gallery/fullsize/jpg/eventsheet-edit-01.jpg] Ben çok kısa anlattım ama bu adresten daha fazlasını öğrenebilirsiniz. https://www.scirra.com/construct2 RE: Construct 2 - NESDelisi - 01-09-2019 Kullanacaklara 2 tavsiyem var. - Every tick komutunu asla kullanmayın. - Korsan kullanarak oyun yapmayın, aksi halde yakalanırsanız sizin için hoş olmaz. Bilgi NWjs çıktısının yüksek olmasının nedeni nwjs aslında bir nevi browser olmasıdır. RE: Construct 2 - Yonga - 01-09-2019 NWjs çıktısı o yüzden saçma zaten. Fark etmiştim onu hemen. Every tick komutu da çok işe yarıyor kullanmakta sıkıntı yok ama aynı layout'da 50'den fazla falan kullanılırsa düşük sistemli bilgisayarlar kasabilir. Cvp: RE: Construct 2 - NESDelisi - 01-09-2019 (01-09-2019, Saat: 22:35)Visual917 Adlı Kullanıcıdan Alıntı: NWjs çıktısı o yüzden saçma zaten. Fark etmiştim onu hemen. Every tick komutu da çok işe yarıyor kullanmakta sıkıntı yok ama aynı layout'da 50'den fazla falan kullanılırsa düşük sistemli bilgisayarlar kasabilir. Dostum maalesef every tick hoş bir sistem değil. Bunun kanıtı var, bir kere gerçek çıktı üzerinden ve telefondan dene fark edeceksin ne kadar kötü olduğunu? RE: Construct 2 - Yonga - 01-09-2019 Biraz bahsetsene tam olarak ne sorun çıkıyor Cvp: RE: Construct 2 - NESDelisi - 02-09-2019 (01-09-2019, Saat: 22:39)Visual917 Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Biraz bahsetsene tam olarak ne sorun çıkıyor 1: Değişkenleri Every Tick ile Ekrana Yazdırmayınız Puanlarınızı, canlarınızı ve diğer sayı değişkenlerini yazmak için every tick ile yapıyorsanız sakın bunu yapmayın. Bunu yaptığınız an oyununuzun fps bir anda diplere inecek ve telefonlarınızı/tabletlerinizi ısıtacaktır, onun yerine puan kazanma koşulun içinden güncellenmesini sağlarsanız daha iyi bir yöntem olabilir. Böylelikle fps sorununu çözersiniz. 2: Every Tick'le Create Komudunu Kullanmayınız Eğer oyunda sürekli bir şeyleri oluşturmasını istiyorsanız bu kod ile yapmayınız, aksi halde oyununuzun tüm ekranını doldurmak ve kasmak dışında başka bir işe yaramayacaktır. Onun yerine farklı bir yöntem kullanabilirsiniz, mesela every x second ile işi çözebilirsiniz, bunu kesinlikle minimum 1 saniyenin altına yazmamaya özen gösteriniz. 3: Every Tick'le Save/Load Komudunu Kullanmayınız Oyunda otomatik kayıt olması için bu kodu düşünüyorsunuz, ama sürekli veri yazdığı için ister istemez oyununuzu donduracaktır. Haliyle oyun oynanmaz duruma gelecektir, bunu çözebilmek için ya bölümün en başına ve ya belirli zaman aralığında kayıt aldırtınız. Böylelikle oyun donmayacak ve daha oturaklı olacaktır. 4: Every Tick'le Oda Değiştirme Komutu Kullanmayınız Oyun motorun içinde oda değiştirmek için bir kod var ve bu kodu every tick ile yaparsanız, oyun ışık hızında odaları geçecektir. Oyuncuları ve sizi delirtecektir, bu kodu kullanmak yerine daha oturaklı bir amaç düşünmeyi deneyiniz. RE: Construct 2 - Yonga - 02-09-2019 Bunları zaten yapan yok ki Motoru öğrenen bilen insanlar zaten yapmaz yani. Ama every tick bazı yerlerde kullanışlı. |