Fatalem

Üyelik Tarihi: 21-04-2020
Doğum Tarihi: Belirtilmemiş
Şu anki Tarih: 19-04-2024 Saat: 16:48
Durum: Çevrimdışı

Forum Bilgileri
Kayıt Tarihi: 21-04-2020
Son Ziyareti: 13-04-2024, Saat: 20:38
Yorumları: 11 (Günlük ortalama 0.01 | Toplam yorumların %1.49)
Konuları: 2 (Günlük ortalama 0 | Toplam konuların %1.14)
Aktiflik Süresi: 3 Saat, 4 Dakika, 8 Saniye
Toplam Beğeni: 9 (günde ortalama 0.01| toplam 287 beğeninin yüzdesi: 3.14)
(Beğenilen Bütün Konuları BulBeğenilen Bütün Yorumları Bul)
Toplam Beğenme: 4 (günde ortalama 0| toplam 287 beğeninin yüzdesi: 1.39)
(Beğendiği Bütün Konuları BulBeğendiği Bütün Yorumları Bul)
Rep Puanı: 2 [Ayrıntılar]
Profil Yorumları 0 (0 gönderildi | 0 alındı)
SF Lira: 34.6 SFL

Arkadaşlar (Toplam 0)
Fatalem üyesinin henüz hiç arkadaşı yok.

  
Fatalem hakkında kişisel bilgiler
Cinsiyet: Erkek
Konum: Türkiye

Fatalem üyesinin envanteri
Bu kullanıcının şu an hiçbir eşyası yok.

Fatalem kullanıcısının en çok beğenilen mesajı
Mesaj Başlığı Beğeni Sayısı
Secret Forest NEDEN Tarih Oldu? 5
Konu Başlığı Forum Adı
Secret Forest NEDEN Tarih Oldu? Genel
Mesaj
SECRET FOREST NEDEN TARİH OLDU?
Türkiye Bağımsız Oyun Geliştiriciliğinin Tarihi


Evet ilginç bir konu başlığı üzerine konuşmak isterim. Aslında Secret-Forest ve Hiper Oyun gibi toplulukların devamı olarak sayabileceğimiz günümüz modern oyun toplulukları. Genelde 2016 sonrası BAU gibi ÜNOG gibi oyun geliştirme toplulukların kurulmasıyla da yeni bir oyun geliştirme kitlesi oluştu. Genelde bu kitleyi mobil ve hyper-casual oyunların aşırı yaygınlaşmasıyla ve oyun geliştirmenin aşırı kolaylaşmasıyla doğru orantılı olarak değerlendirebiliriz. Unity sınırsız bir kaynak sunmuş durumda bu da oyun geliştirmenin tüm dünyada popülerleşmesine neden oldu. Peki konuyla ne alakası var?

Biliyorsunuz ki bizim gibi belki bir iki forum sitesiyle beraber Türkiye'deki ilk oyun geliştirme topluluklarından birisi sayılabiliriz bir nevi newgrounds,ludum dare gibi. İngilizce bilgisi çok yeterli olmayanlar için alternatif sayılabilirdi S-F gibi forum siteleri. Bir çok insan 2010 öncesi dönemde bu gibi sitelerden bilgi edinebilirdi özellikle Flash as2, as3 oyun geliştiriciliği ve animasyon dallarında. Unity vs. henüz yaygınlaşmamıştı, peki neden biz modern çağa adapte olamadık ve şuanda secret-forest sadece bir anıdan ibaret hale geldi? 

1-Site yöneticilerinin umursamazlığı, olsa olur olmasa da olur kafasında oldukları için maalesef düşen aktifliğe karşı hiçbir önlem alınmadı zamanında. Eski sitelerin yedeklerine bile ulaşamıyorsak burada bir sorun vardır.
2-Forum sitelerinin yerini Facebook'a bırakması. Günümüzde Facebook bile artık kullanılmıyorken 2010'larda Facebook veya Youtube gibi sitelere yayılmadığımız için kendi kabuğumuza çekildiğimiz için değişen çağa adapte olamadık.
3-Flash sisteminin HTML'ye ağır bir şekilde yenilmesi ve diğer oyun geliştirme araçlarının gelişmesi ki Flash'ın asıl amacı oyun geliştirme değil o yüzden diğer bir çok programa göre oyun yapması daha zor ve karmaşıktı bu yüzden insanların başka alternatiflere yönelmesi doğaldı.
4-Topluluk bir noktada birbirine yardımcı olmak yerine birbirine zarar veren bir yapıya bürünmesi. Artık insanlar birbirine yardım etmek yerine birbirini çekemez sürekli tartışan laçka bir ortama dönüşmüştü ki insanların bundan dolayı çok yakındığını hatırlıyorum.


Şimdi neden bu konulara değindim? Çünkü şuanda o kadar popüler bir konu ki oyun geliştiriciliği ve dünyası bu site indie oyun devriminin bile öncesinde vardı. Secret-Forest'de zamanında doğru kararlar alınsaydı muhtemelen günümüzdeki dijital oyun toplulukların önderliğini yapıyor olacaktı aslında Türk bağımsız oyun tarihinde çok önemli bir yer burası kimsenin bundan bahsetmemesi ise bizim ayıbımızdır bu konuda sadece yöneticileri suçlayamam. Aranızda hiç modern oyun topluluklarına bir göz gezdiren olduysa samimiyetsiz ve ego kokan ortamı fark etmiştir çünkü ciddi çıkar ilişkileri dönmekte. S-F'nin ise çok temel oluşmuş bir kültürel yapısı vardı ki zamanında S-F'de günlerini aylarını harcamış olan insanlar ister istemez buradaki kültürün etkisi altında kalmıştır. Peki biz neden başarısız olduk? Resmen belgesel konusu..

En büyük problemlerimizden biri zamanında dernekleşmemiş ve sosyal medya yönetiminde çağdışı kalmamız olarak nitelendirebiliriz aslında. Birçok insan burada amatör takılmaktaydı belki sayılı azınlık oyun ve animasyon alanında kendini profesyonel hale getirmeye karar verdi. Daha çok şey yazılabilir bu konu hakkında ama şimdilik burada bırakmak en iyisi. En azından bir kişi bile okusa benim için değerlidir.

Profil Yorumları (Toplam )